.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران خبر داد:
راه اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرهای مازندران
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نگاه به حوزه جوانان را جزو اولویت‌ها دانست و گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان جزو ملزومات است که باید در تمامی شهرستان‌ها برای سیاست‌گذاری در حوزه جوانان و رفع دغدغه‌های جوانان دایر شود.
راه اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرهای مازندران

به گزارش شمال نیوز، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران در ادامه سفرهای شهرستانی خودش به همراه ولی‌الله فرزانه نماینده مجلس محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی از اماکن و موقعیت‌های ورزشی محمودآباد، سرخرود، نور، رویان و چمستان بازدید کردند و پای درددل ورزشی‌ها نشستند.

 

عادل عالیشان در این جلسه، مازندران را استان با استعداد ورزشی عنوان کرد و گفت: تک‌تک شهرهای استان در ورزش نخبه و با استعداد هستند و غرب استان هم همیشه جزو بهترین‌ها بوده است و قهرمانان زیادی را به ورزش کشور معرفی کرده است.

 

وی افزود: اولویت اول ما بحث ورزش‌های همگانی و سلامت عمومی است.

 

 

وی نگاه به حوزه جوانان را جزو اولویت‌ها دانست و بیان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان جزو ملزومات است که باید در تمامی شهرستان‌ها برای سیاست‌گذاری در حوزه جوانان و رفع دغدغه‌های جوانان دایر شود.

 

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه، مازندران قطب ورزش کشور است، بیان کرد: گسترش ورزش همگانی در کنار عنایت به بخش قهرمانی یک ضرورت و موجب نشاط اجتماعی و تامین سلامت شهروندان است.

 

وی با بیان اینکه رویکرد مهم این اداره‌کل در استان، جلب همکاری بخش‌های مختلف برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است ادامه داد: برای رسیدن به اهداف ورزش باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 

عالیشان به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش در استان در کنار جذب بودجه‌های دولتی و جلب همکاری بخش خصوصی و خیران را به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار داد.

 

*لزوم سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و استعدادیابی

 

ولی‌الله فرزانه، نماینده مردم محمود آباد و نور در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه با بیان اینکه، این نوع سفرهای شهرستانی مدیرکل و همفکری با ادارات شهرستان‌ها بسیار شیوه پسندیده‌ای است، اظهار کرد: این حرکات باعث تقویت روحیه می شود و فواید زیادی دارد که جا دارد از عالیشان بابت این شیوه‌ای که در پیش گرفتند، تقدیر و تشکر کنم.

 

فرزانه با بیان اینکه، جمعیت جوانی در جامعه داریم، افزود: جمعیت جوانان این روزها به دو مقوله روی آورده اند، یکی مقوله ورزش و یکی دیگر هنر است.

 

وی ادامه داد: اگر قسمتی از بودجه‌های فرهنگی کشور را به ورزش و هنر در شهرستان‌های مختلف تخصیص دهیم و استعدادیابی به خوبی صورت بگیرد اصلا سلبریتی شکل نخواهد گرفت.

 

نماینده مردم محمود آباد و نور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: جوانان با استعداد زیادی در شهرها و روستاهای مختلف داریم که اگر درست استعدادیابی شوند، ورزشکاران و قهرمانان زیادی به کشور معرفی خواهند شد.

 

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به درخشش اخیر قهرمانان مازندرانی در رشته ووشو، گفت: ورزشکاران این منطقه، با کمترین امکانات بهترین نتیجه را گرفتند که باعث افتخار منطقه است.

 

فرزانه با اشاره به مشکل کمبود حامیان مالی در ورزش، بیان کرد: نیاز است برای رفع اینگونه مشکلات، مجمع خیران را در ورزش شهرستان ها فعال کنیم.

 

نماینده مردم محمودآباد، نور و سرخورد در مجلس، از اهمیت ورزش همگانی گفت و تأکید کرد: یکی از اصلی‌ترین کارکردهای ورزش همگانی ایجاد نشاط و سلامت عمومی و تزریق پویایی و شادابی در جامعه است و در تاب آوری اجتماعی که امروزه یکی از بحث‌های اصلی علوم مختلف اجتماعی و روانشناسی است نقشی بسزا ایفا می‌کند.

 

فرزانه، ورزش را عاملی برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین جوانان برشمرد و گفت: باید در راستای احیاء ورزش همگانی اقدامات درخوری ترتیب داده شود تا جوانان بتوانند از این مهم بهره گیرند.

 

وی ادامه داد: برای مثال، حضور مردم در ایستگاه‌های صبحگاهی ورزشی که همراه با تحرک و شادابی است، بازتاب‌های مثبتی در جامعه به جا می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به کاهش انواع بزه‌ها، درگیری‌ها و تنش‌های اجتماعی اشاره کرد.

 

فرزانه همچنین از نگاه ویژه به روستاها تاکید کرد و با بیان اینکه در روستاها انگیزه ورزشی بالایی وجود دارد، گفت: با برپایی یک ورزش صبحگاهی در روستاها می‌شود چندین روستا را درگیر آن کرد و باعث پویایی و نشاط اجتماعی کرد.

 

سالن توکلی، سالن زرداب، مجموعه اسکیت سرخرود، مرکز نیکوکاری یاران شهر، سالن ورزشی آزادمون، مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) محمودآباد و سرخرود همچنین بازدید از زمین فوتبال رویان و استادیوم فوتبال نور،مکان‌هایی بودند که در این روز مورد بازدید مسئولین حاضر قرار گرفتند.

 

پایان بخش سفر یک روزه نماینده مجلس نور و محمودآباد و سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران، تجلیل از قهرمانان جوان مازنی بود.

 

فرزانه و عالیشان با حضور در منزل کیارش رضازاده سنگربان تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال (نونهالان ) جمهوری اسلامی ایران، نایب قهرمان تورنمنت آسیایی کافا ۲۰۲۲ تاجیکستان، دو مدال آور ووشو در چمستان، کوثر علیزاده و کسری لورایی از این قهرمانان تجلیل بعمل آوردند.

 

عادل عالیشان

عادل عالیشان

عادل عالیشان

عادل عالیشان

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.